شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۴۸:۲۷

مالیات بر ارزش افزوده حمل‌ونقل دریایی حذف شد

باشگاه خبری فراساحل: شورای عالی ترابری با پیشنهاد کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران مبنی بر حذف 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده حمل‌ونقل دریایی موافقت کرد. با پیگیری کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران حذف 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده ترانزیت دریایی به تصویب شورای‌عالی ترابری کشور رسید. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل با اشاره به پیگیری‌های این کمیسیون در سال 94 گفت: شورای عالی ترابری با پیشنهاد کمیسیون مبنی بر حذف 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده حمل‌ونقل دریایی موافقت کرد و بر طبق آن از سال 95 مالیات بر ارزش افزوده در حمل‌ونقل دریایی اخذ نخواهد شد.


امید ملک، افزود: طبق ماده‌های 6 ، 7، 13 و 52 قانون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور صادرات از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی معاف از مالیات بر ارزش افزوده است که متاسفانه این مواد از سال 87 تا سال 94 اجرا نشده و مالیات اخذ شد. وی از فشار مضاعف ناشی از اخذ مالیات به صادرکنندگان و واردکنندگان در حوزه حمل دریایی انتقاد کرد و گفت: به بهانه جلوگیری از واردات علاوه بر مالیات خروج کالا مجدد در پروانه سبز گمرک مالیات بر ارزش افزوده اخذ می‌شد. که این وضعیت مانع جدی توسعه صادرات است. ملک با اشاره به اثرات مثبت حذف 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده از بخش حمل‌ونقل دریایی گفت: حذف این مواد مالیاتی علاوه بر کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل موجب رونق صادرات و کاهش تورم داخلی خواهد شد.


به اعتقاد وی برخی محصولات همچون سنگ آهن و پسته عمدتا به دلیل هزینه حمل بالا، در بخش صادرات با مشکل مواجه شده بودند که با این اصلاح قانون در حوزه صادرات، رقابت پذیر و ظرفیت صادراتی پیدا خواهد کرد. ملک همچنین با اشاره به اخذ عوارض 10 درصدی که موسوم به حق پرچم است، گفت: دریافت عوارض 10 درصدی به تعبیری گل به خود و مانع رشد حمل‌ونقل و ارتباطات بین‌المللی به حساب می‌آید.



  کد خبر : 1834
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :